game.impulse 2021
Bedeutung der Iteration im wirklichen Leben in der VR-Entwicklung mit Beispielen aus Prince of Persia: Der Dolch der Zeit
Thorsten Leimann wird die verschiedenen iterativen Prozesse präsentieren, die Sie als Entwickler für die VR-Entwicklung nutzen und von denen Sie profitieren können.
Er wird über iterative Ideen für VR sprechen, die nicht in Ihrem HMD beginnen oder enden und einige Beispiele aus der neuesten Version von Ubisoft Escape Games Prince of Persia – Der Dolch der Zeit vorstellen.
VAR 2020 (German)
Wie sich VR-Ermüdungen auf den Komfort in VR auswirkt und wie diese Ermüdungen vermindert werden können
Das Ziel dieses Talks ist es Erkenntnisse zu teilen, die dabei helfen können Komfort in VR zu erhöhen. Spezieller Fokus wird darauf gelegt Ermüdung (der Muskeln, des Geistes, der Augen, u.a.) zu vermindern, mit dem Ziel VR dem breiteren Publikum zugänglicher zu machen. Thorsten wird darüber reden, wie Ubisoft Escape Games gesammelte Daten aus Playtests und den bereits veröffentlichen Titeln als Grundlage zur Verbesserung des Komforts in VR genutzt hat. Zudem wird Thorsten eine Liste der wichtigsten Ermüdungspunkte präsentieren.
DevCom 2020
&
QuoVadis 2020
Maximizing the feeling of comfort in VR by minimizing fatigue
The objective of the talk is to share some tools and tips to minimize fatigue in VR. Focusing on fatigue prevention increases comfort which makes your game more accessible for a broader audience and more enjoyable.
Thorsten will cover how the Ubisoft Escape Games team used the data gathered from two released games and dozens of playtests to tackle fatigue in VR. It will reveal problems & challenges that are a direct or an indirect result of not taking care of fatigue.
Thorsten will also present a list of “points of fatigue” that every developer can make use of, with the positive example of the next Ubisoft Escape Games Escape Room The Dagger of Time.
Review of the talk: link
Macromedia Hochschule 2019
Supporting/Mentoring a student in her Bachelor Thesis at the Macromedia Hochschule Köln. Giving advice and useful tips for her future career. Focusing on a paper prototype to prove her game vision and directing/helping her to have a realistic scope of her game.
GDC 2019
Escape The Lost Pyramid’: Larger than Home, Larger than Life
Cyril Voiron, Executive Producer of Ubisoft Escape Games and Game Designer Thorsten Leimann will share Ubisoft Blue Byte’s journey into location based VR entertainment. Creating ‘Escape The Lost Pyramid‘, an escape game in virtual reality set in the world of ‘Assassin’s Creed Origins‘ solely for Escape Rooms and VR Arcades, implied many challenges and discoveries. Cyril and Thorsten will share what the team of 12 developers learned during the development and are still learning now that the game is live in exploitation.