Thorsten Leimann

Game Designer

Talks

GDC 2019

Escape The Lost Pyramid’: Larger than Home, Larger than Life

https://www.gdcvault.com/play/1026486/-Escape-The-Lost-Pyramid

Cyril Voiron, Executive Producer of Ubisoft Escape Games and Game Designer Thorsten Leimann will share Ubisoft Blue Byte’s journey into location based VR entertainment. Creating ‘Escape The Lost Pyramid‘, an escape game in virtual reality set in the world of ‘Assassin’s Creed Origins‘ solely for Escape Rooms and VR Arcades, implied many challenges and discoveries. Cyril and Thorsten will share what the team of 12 developers learned during the development and are still learning now that the game is live in exploitation.

DevCom 2020

&

QuoVadis 2020

Maximizing the feeling of comfort in VR by minimizing fatigue

The objective of the talk is to share some tools and tips to minimize fatigue in VR. Focusing on fatigue prevention increases comfort which makes your game more accessible for a broader audience and more enjoyable.

Thorsten will cover how the Ubisoft Escape Games team used the data gathered from two released games and dozens of playtests to tackle fatigue in VR. It will reveal problems & challenges that are a direct or an indirect result of not taking care of fatigue.

Thorsten will also present a list of “points of fatigue” that every developer can make use of, with the positive example of the next Ubisoft Escape Games Escape Room The Dagger of Time.

Review of the talk: link

VAR 2020 (German)

Wie sich VR-Ermüdungen auf den Komfort in VR auswirkt und wie diese Ermüdungen vermindert werden können

https://www.uni-trier.de/index.php?id=70573

Das Ziel dieses Talks ist es Erkenntnisse zu teilen, die dabei helfen können Komfort in VR zu erhöhen. Spezieller Fokus wird darauf gelegt Ermüdung (der Muskeln, des Geistes, der Augen, u.a.) zu vermindern, mit dem Ziel VR dem breiteren Publikum zugänglicher zu machen. Thorsten wird darüber reden, wie Ubisoft Escape Games gesammelte Daten aus Playtests und den bereits veröffentlichen Titeln als Grundlage zur Verbesserung des Komforts in VR genutzt hat. Zudem wird Thorsten eine Liste der wichtigsten Ermüdungspunkte präsentieren.

© 2020 Thorsten Leimann

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